2008-12-07

Tapetsering och målning

Oj, oj, oj vad jobbigt det var att tapetsera! Tur att jag inte visste det innan för då hade det nog blivit kakel över diskbänken i stället... ;) Fint blev det i alla fall. Jag är jättenöjd med tapetvalet!

Jag grundmålade även limträbalken ett första lager så att jag kan fortsätta måla den i morgon. David var hemma hela dagen och packade och det behövdes verkligen. Nu står det flyttkartonger överallt i lägenheten. Tur att det bara är en knapp vecka kvar till flytten.

På vägen hem från huset hämtade jag hundgårdsluckan som hade kommit med posten. Skall bli så spännande att få hundhuset levererat i veckan som kommer!



Första våden uppe. Jag har ännu inte insett hur svår mönsterpassningen skulle bli.



Den här bilen är tagen en dryg timme senare. Det tog tid det här...



Första lilla väggsnutten klar. Det kommer bli kanonsnyggt när den rostfria fläkten kommer upp här!



Klart! Bara glasskivan som fattas!



Limträbalken med ett första lager färg.



Blev ju så mycket snyggare! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haloj!
Oj va de händer grejer i erat hus nu. De är riktigt spänande att gå in och kika här i bloggen.
Vi håller tummarna för fint väder i helgen så flytten flyter smidigt.
kramar
Annso Nova minus