2009-04-09

Liten uppdatering på vårkanten

Nu var det länge sedan jag uppdaterade här... Vintern har äntligen gett med sig och det börjar bli dags att planera för målning och trädgård. Vi har inte riktigt bestämt oss för färgsättning ännu mer än att det blir något ljust. Vitt, grått eller sandfärgat.

Vi har få in offerter för isolering och inredning av övervåningen. Förhoppningsvis skall jobbet kunna påbörjas under våren. Vi har tänkt oss planlösningen så här:



Jag köpte nya handtag till köket i veckan som gick. Jag tyckte inte alls om dem som följde med köket men inte förrän nu har jag hittat nya handtag som var fina och som inte kostade en förmögenhet men nu så är det äntligen gjort. Det blev stor skillnad!






Vi har också bestämt oss för att byta ut tapeten bakom glasskivan. Vi har helt enkelt tröttnat på den vi har nu och letar nu efter något mer abstrakt mönster i vitt, svart och brunt. Det är den stora fördelen med tapet och glasskiva tycker jag, att det går att byta utseende på köket väldigt lätt och smidigt.

1 kommentar:

Anna/Kioskis sa...

Ja verkligen smart, inte sett det förut! Annars är det ju kakel och det lever man med livet ut typ...